dd skin builder : The file '/files/SchoolSolar/widgets/w_49930.ascx' does not exist. مذاکرات اولیه خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و حلب انجام شد
۱۴۰۳/۰۵/۲۵

مذاکرات اولیه خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و حلب انجام شد

در حاشیه آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان، مذاکرات اولیه امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و حلب بین شهرداران این دو شهر انجام شد.
مذاکرات اولیه خواهرخواندگی شهرهای اصفهان و حلب انجام شد

سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان امروز _ چهارشنبه هفدهم مرداد_ در حالی آغاز به‌کار کرد که مهمان ویژه آن «معاد المدلجی» شهردار شهر حلب بزرگ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سوریه بود.

پس از برگزاری آئین افتتاح این نمایشگاه که در آن بیش از ۷۰ شرکت فعال در حوزه‌های مرتبط از استان‌های اصفهان، یزد، تهران، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، فارس، آذربایجان شرقی و غربی، کرمان، مازندران و خوزستان حضور دارند، مذاکرات اولیه امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی اصفهان و حلب بین شهرداران این دو شهر انجام شد.

در این دیدار علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان گفت: در زمان سکان‌داری معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان، همکاری خوبی با مدیران شهری حلب داشتم و در حال حاضر نیز تمایل زیادی به افزایش مراودات و عقد خواهرخواندگی بین شهرهای اصفهان و حلب داریم.

وی افزود: از سال ۲۰۰۶ سه شهر به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شدند که بعد از مکه، نام شهرهای حلب و اصفهان مطرح و اعلام شد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه اصفهانی‌ها مردمان مهمان‌دوستی هستند، ادامه داد: از دوستان استقبال ویژه می‌کنیم و سوریه نیز از دوستان ویژه ما به‌شمار می‌رود.

معاد المدلجی، شهردار شهر حلب نیز در این دیدار اظهار کرد: ۸۰ درصد شهر حلب در دوران جنگ تخریب شد، اما امیدواریم دوباره به دوران اوج خودش بازگردد.

وی با ابراز خرسندی و تمایل برای خواهرخواندگی شهر حلب با شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان شهری بسیار زیبا و تمیز است که همواره از کودکی به آن علاقه داشتم، از شنیدن نام آن حس خوبی دارم و از دیدن آن لذت می‌برم.

در پایان این دیدار شهردار اصفهان تابلوی صنایع دستی با طرح ورزش چوگان را به شهردار حلب هدیه کرد.

منبع : خبر گزارى ایمنا

امتیاز شما