dd skin builder : The file '/files/SchoolSolar/widgets/w_49930.ascx' does not exist. کرملین: ۹۶ درصد پرداخت های متقابل بین ایران و روسیه به هر دو ارز ملی انجام می‌شود.
۱۴۰۳/۰۸/۰۱

کرملین: ۹۶ درصد پرداخت های متقابل بین ایران و روسیه به هر دو ارز ملی انجام می‌شود.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که بیش از 96 درصد پرداخت های متقابل بین روسیه و ایران به ارزهای ملی دو کشور انجام می‌شود.
کرملین: ۹۶ درصد پرداخت های متقابل بین ایران و روسیه به هر دو ارز ملی انجام می‌شود.

دفتر مطبوعاتی کرملین تاکید کرد که روسای جمهور دو کشور توجه ویژه ای به توسعه روابط تجاری و اقتصادی دارند. رشد تجارت متقابل بین دو کشور در سال 2023، اگرچه اندکی کاهش یافته است، اما در مجموع به چهار میلیارد دلار رسید.

این سازمان رسانه ای همچنین اعلام کرد که رشد تجارت متقابل بین دو کشور از پایان ژانویه تا آگوست سال جاری به رکورد 12.4 درصد رسیده است که یک رکورد محسوب می‌شود. سهم ارزهای ملی در پرداخت های متقابل بیش از 96 درصد است.

دفتر مطبوعاتی کرملین تایید کرد که روسیه و ایران در حال انجام پروژه‌های مشترک بزرگ در زمینه حمل و نقل و انرژی هستند. کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب نیز در حال توسعه است و روابط ایران و روسیه در حال گسترش است.

در همین حال، روسیه این هفته میزبان رهبران و مقامات عالی رتبه بریکس در کازان است و قرار است دکتر مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه با یکدیگر دیدار کنند.

منبع : خبر گزارى جمهورى اسلامى "ارنا"

امتیاز شما