در این زمینه، «محمد حلاجیان»، مدیر اجرایی شانزدهمین نمایشگاه سنگ محلات، در گفتوگو با «دنیای اقتصاد» با اشاره به اینکه از جمله مزیتهای مهم نمایشگاه سنگ محلات/ نیم ور موقعیت جغرافیایی مناسب آن و قرارگیری در مرکز کشور، حضور گسترده تجار در این نمایشگاه، فضای ویژه و تخصصی نمایشگاه سنگ، حضور بیش از 25 استان کشور و نمایش سنگهای معادن آنها، دسترسی آسان به منظور حملونقل سنگ است گفت: در نمایشگاه امسال 550 شرکت مختلف حضور پیدا کردهاند. مخاطبان نمایشگاه در دو گروه از بدنه صنعت سنگ هستند که گروه اول از معدنداران و کارخانههای فرآوری و تولیدکنندگان تجهیزات و لوازم و ماشینآلات فرآوری سنگ و کلیه گروههای موجود در زنجیره تامین و گروه دوم شامل مصرفکنندگان از جمله انبوهسازان، معماران و سایر مصرفکنندگان است؛ از جمله فرصتهای ایجاد شده در نمایشگاه سنگ میتوان به ایجاد تعامل مناسب بین گروههای مختلف، افزایش بهرهوری در تولید و گسترش معادن اشاره کرد.
رشد استقبال از نمایشگاه در مقایسه با دورههای قبل
حلاجیان در پاسخ به این سوال که در خلال سالهای اخیر میزان استقبال از نمایشگاه صنعت سنگ محلات چه تحولاتی را تجربه کرده گفت: بیش از 6هزار نفر در سال گذشته از پانزدهمین نمایشگاه بینالمللی سنگ ایران، محلات/ نیمور بازدید کردند که امسال با توجه به ارائه و عرضه بیش از 40هزار تن سنگ کوپ و همچنین استقبال گسترده شرکتهای داخلی و خارجی انتظار میرود تعداد بازدیدکنندگان از دوره شانزدهم رو به رشد باشد، همانطور که در سالیان گذشته شاهد رشد تعداد بازدیدکنندگان بودیم.